tisdag 9 mars 2010

Underbart

Vilken underbar dag det har varit, från tidig morgon fram till nu. Solen har visat sig från sin bästa sida och man kan ju inte göra annat än att le :)

Dagen på skolan har också varit helt otroligt rolig idag. Började med sidoförflyttning och självklart gick allt åt h-e, medan Julia rattade som värsta gudinnan. Snacka om att man kände sig pressad, avis och även irriterad på sig själv att det inte fungerar. När det så småningom var min tur igen, dags att andas sakta, ta det lugnt, och försöka göra som hon gjort tidigare (satt ju bakom ryggen på henne så jag kunde se i speglarna hur hon tänkte och även hur hon sen rattade). Och gissa om det gick? Jo, ta mig tusan, precis innan lunch fick jag till två backningar på raken, raka och snygga rakt in i fickan. Jisses om man blir glad när man märker att det släpper. :D :D

Efter lunch så var då dags för det stora "mandomsprovet". Ut på väg med släp för allra första gången. Fy h-e vad roligt det var!!!!!!!!!! Nu börjar det kännas på "riktigt" att vi verkligen kör lastbil och släp. Det gick kanonbra för både mig och Julia, och visst var det pirr i magen innan man satt vid ratten, men väl där, så släppte det rätt snabbt. Men oj om man är lång och stor! Tar mer tid än man tror när man t.ex ska svänga vänster och få över hela konkarongen. Får nu bara hoppas att det töar till mer så att vägbanorna blir bara så vi får fler chanser att testa på. Fr o m vecka 15 är det planerade körningar på väg, men inte helt fel om vi hinner få lite mer smak och erfarenhet innan.

Jaaa, vad ska man säga. Vilken underbar dag :D

Styrelsemöte kl 18, kommer att gå bra det med även om jag inte egentligen var sugen på det imorse. Men se vad lite lastbil och släp det behövs för att man ska bli mottaglig och glad för allt.

Ratta lugnt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar