onsdag 31 mars 2010

Drömmar och mardrömmar

Visst är det fantastiskt hur vår hjärna fungerar både medvetet och omedvetet. Var kommer alla dessa drömmar ifrån som vi har om nätterna? Inatt var det en mardröm utan dess like som inte ville släppa trots att jag vaknade till några gånger. Storbråk med gubens föräldrar/familj och ställningstagande om en massa konstiga saker. Kan inte minnas att jag varit så arg någon gång på någon att jag ställt ultimatum till de övriga runtomkring. Att sedan de sviker sitt löfte och går emot mig gjorde mig totalt vansinnig. Vaknade till med en puls på minst 150, svettig, arg, eller oxtokig rättare sagt och hade sådan lust att skälla ut guben där i sängen på stört. Kommer så småningom till sans och inser att det ju faktiskt bara var en dröm men känslan kändes likt förbaskat lika riktig som på riktigt.

Nu när jag varit vaken någon timma så kan jag fortfarande känna denna ilska inombords när jag tänker på drömmen och det är ju det som är så otroligt. Allt detta bara för att hjärnan arbetar på sitt eget sätt. Fantastiskt.

Dröm sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar